FANDOM

Slugterra to podziemna kraina, która znajduje się około 100 mil (około 160 kilometrów) pod powierzchnią ziemi. Jej głównymi (lecz nie jedynymi, oczywiście) mieszkańcami są Śluzaki, które są także odpowiedzialne za żywotność owej krainy. Bez nich Slugterra byłaby prawdopodobnie pustynią. O Slugterze nie wiedzą ludzie z powierzchni i lepiej żeby tak pozostało.

RasyEdytuj

Humanoidalne

  • Klan Cienia
  • Mroczna Zguba
  • Trolle
  • Molenoidy
  • Skrzelaki
  • Cyklopy
  • Elfy
  • Ludzie

Nie-humanoidalne

GrotyEdytuj

Groty są to poszczególne miejsca w których skupia się większa liczba mieszkańców tworząc miasta/osiedla. Każda Grota posiada własną, unikalną faunę i florę. Liczba wszystkich grot wynosi 99. Jaskinie na zachodzie są dzikie, a te na wschodzie ucywilizowane.

Znane są między innymi:

  • Jaskinia Dziesiątkowa - jest to dosłownie centrum i wręcz newralgiczny ośrodek Slugterry, gdy on obumrze, reszta też.
  • Śmierciogłębia - sieć tuneli pod Slugterrą, skąd Blakk czerpał mroczną wodę. Dawniej była tam kopalnia złota. Tereny przed tunelami pokrywają bagna i moczary.
  • Cicha Trawa - niewielkie miasto położone na terenach zasiedlenia Granatników, panuje w nim cisza.
  • Śnieżkotaniec - grota znajdująca się przy lodowcu, gdzie organizuje się (ze względu na ścianę lodu) seanse kinowe typu Drive-in (tylko że role samochodów pełnią mecha-bestie). Żyją tutaj Śluzaki Slireny i lodowe Ogry.
  • Magmowe Pieczary  - grota znajdująca się na terenie aktywnym wulkanicznie, pełna mórz i gejzerów lawy. Jest to jedyne miejsce występowania Wytapiaczy.
  • Pieczara Odsiadek - jaskinia klimatem i fauną upodobniona do czasów prehistorycznych. Uwięziony tutaj jest Blite.
  • Jaskinia Złomowiska - jaskinia pokryta ogromnym złomowiskiem, rezyduje tutaj Scrap Force.
  • Pieczara Odpływu  - jaskinia, do której odprowadzane są ścieki z całej Slugterry. Ma bogaty, podwodny świat.
  • Jaskinia Futuria - jaskinia, w której naukowcy prowadzą zaawansowane eksperymenty finansowane przez elitę Slugterry.
  • Grota Dojanko - jaskinia o klimacie staro-chińskim (architektura i roślinność). Mieszkała tutaj Shanai.
  • Kryształowe Jaskinie - jaskinie pełne kryształów, zamieszkiwane przez Kryształowe Robaki i niezwykle rzadkie Crystalydy.
  • Pieczara Blasku - miejsce wydobu kryształów oraz dom dla Phosphoro.
  • Jaskinia Skalna - jaskinia przepełniona kamieniami.
  • Jaskinia Zachodnia - jaskinia będąca miejscem finału ostatniego turnieju śluzostrzelców.
  • Głęboka Grota - miejsce zamieszkania demonów, znajduje się tu źródło mrocznej wody.
  • Dorzecze Ksanadu - grota wspomniana przez Garry'ego Revella , zamieszkana przez plemiona.
  • Jaskinia Nisznego Kamienia - grota wspomniana przez Pronto.
  • Północna Pieczara - grota wspomniana przez Pronto.
  • Terytorium Klanu Cieni - mroczna i wielka grota, przebyta tam Klan Cieni.
  • Pieczara Chłodu - miejsce zamieszkania Zamrażaczy.
  • Jaskinia Ognistego Stawu - Miejsce odbywania się pierwszego etapu Turnieju Śluzostrzelców. Swoją nazwę zawdzięcza jeziorom lawy znajdujących się wewnątrz jaskini.
  • Koszmarna Grań - Mroczna i martwa jaskinia (jednak nie tak, jak Głęboka Grota). Znajduje się tutaj siedziba Blakk Industries.
  • Las - Jaskinia pokryta roślinnością. Zamieszkuje ją większość znanych śluzaków. Było to jedyne znane miejsce przebywania Enigmo.
  • Cienisty Zakątek - jaskinia lub miasto wspomniana/e przez Milarda. Seniorzy z tego miejsca przybywają co tydzień do centrum handlowego.
  • Jaskinia końca Krainy - pustynne miejsce położone, jak nazwa wskazuje, na krańcach Slugterry.
  • Lightwell - mistyczne miejsce ukryte na terenie Klanu Cieni.